www.Învăţători.ro

Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România

Comunicat de presă

     La un început de februarie 1898 se scria în ,,Şcoala viitoare” : ,,Învăţătorii din România au ajuns la convingerea, că atât şcoala cât şi învăţătorul ei, nu se vor putea ridica, la nivelul instituţiilor de stat, altul la demnitatea ce i se cuvine, până nu-şi vor da mâna cu toţii, şi strâns uniţi, în jurul unuia şi aceluiaşi steag, să-şi spună cuvântul din urmă. Fiţi convinşi că, cu inima liniştită şi cu fruntea senină vom putea privi înaintea marelui tribunal public”.

 

     Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România va da în judecată directorii care nu vor salariza la nivel profesor S cadrele didactice abolvente de ciclul I Bologna în specializarea pedagogia învăţământului primar şi preşcolar, precum şi absolvenţii de liceu pedagogic ori şcoli echivalente care au urmat şi învăţământ superior în oricare dintre specialităţile din cele 290 de pagini ale Anexei la ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6052/04.12.2009 care dau dreptul la carieră didactică în învăţământul preuniversitar. Acest centralizator din O.M din 14 12 2009 dă soluţia pentru interpretarea corectă a legii 387 publicată in Monitorul Oficial 898 din 22 decembrie 2009. Conform legislaţiei de ultimă oră apărute în M.O. din 22 decembrie 2009, institutori rămân doar absolvenţii unor specializări care nu se regăsesc în amintitul ordin al Domnului Ministru Funeriu.

     Încadrarea ca profesor S se face conform Legii nr. 330 a salarizării care spune la Art. 38. – „În baza art. 18 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările şi completările ulterioare, salarizarea absolvenţilor ciclului I şi II (Bologna) se face la nivelul absolvenţilor cu studii superioare de lungă durată (S)”.

     Îl vom informa pe Domnul Ministru că unii directori şi chiar unii funcţionari din minister încearcă premeditat să creeze nemulţumiri în rândurile cadrelor didactice prin nerespectarea unor texte de lege clare. Alţii aşteaptă spre nemulţumirea colegilor norme metodologice sau alte ordine de ministru pentru legi care nu au nevoie de asemenea norme. Alţii vehiculează texte depăşite ale legilor şi nu texte definitive apărute în monitor. Alţii vor să aplice grile despre care legea spune clar că nu se aplică din acest an (vezi Art 12 (3) În anul 2010, salariile, soldele şi indemnizaţiile lunare de încadrare se stabilesc potrivit art. 30 alin. (5), fără a fi utilizaţi coeficienţii de ierarhizare prevăzuţi în anexele la prezenta lege.). Alţii nu au citit CAPITOLUL IV din legea 330 -Modul de stabilire a salariilor în primul an de aplicare a legii: (vezi Art. 31. – Pentru personalul nou-încadrat pe funcţii în perioada de aplicare etapizată, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare.) şi nu vor să ţină cont de noua încadrare ca profesori instituită de legea 387 care trebuie salarizată la fel cum fusese salarizată în 2009 funcţia similară de profesor S.

     Facem apel la răbdare din partea colegilor şi îi rugăm ca abia când vor primi fluturaşul cu salariul pe ianuarie cu o eventuală încadrare care nu respectă cele de mai sus să ne scrie să începem demersurile necesare în justiţie sau să facem apel la eventuale forme de protest. Mizăm pe faptul că Domnul Ministru va preveni din faşă în următoarele zile asemenea discriminări în aplicarea legislaţiei parcă voit făcute de unii pentru a crea nemulţumiri faţă de Domnia Sa, faţă de executiv şi legiuitor.

Viorel Dolha

preşedintele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s